Üles

Igapäevase kohvijoomise vähendamine. Päev 3/365

Igapäevase kohvijoomise vähendamine. Päev 3/365

Mul on kohviga selline armastan-vihkan suhe. Idee tasandil tahaks seda mitte juua, aga praktilisel tasandil armastan hirmsasti. Mulle lihtsalt meeldib kohvi maitse hirmsasti. Ja üllataval kombel just kodus enda tehtud kohvi – mandlipiima ja kookosõliga. Selline lahja, mahe ja kreemine. Muidugi peab olema piisavalt magus. Ma võin täiesti rahumeeli juua päeva jooksul 4-6 tassi.

Ma saan aru, et tegelikult ei ole sellises koguses kohvi tarbimine üldse hea, vaid hoopis vastupidi. Eriti veel ärevuse puhul. Kõige keerulisemal perioodil loobusin kohvist täiesti, aga siis mingi hetk kui enesetunne oli juba parem, hiilis see minu juurde täiesti märkamatult tagasi. Raske isegi seletada miks. Ilmselt enesedistsipliini ja valikute küsimus.

Sean omale eesmärgiks, et loobun igapäevasest kohvi kaanimisest. Esialgu üritan piirata 1-2 tassi päevas, seejärel vaikelt nädala sees päris ilma olla. Küll ei loobu ma sellest päriselt, vaid lihtsalt piiran nii suures koguses joomist. Luban endale siiski tassikese nädalavahetustel ja erilisematel üritustel või väljas käies. Ma tean, et kui enda jaoks täiesti ära keelan, siis võib efekt olla pigem täiesti mitteootuspäraselt vastupidine.

Ilmselgelt on mul vaja millegagi kohvi asendada, sest ka harjumus tassi suule tõsta on ilmselt suur. Proovin igapäevase kohvi asendada pigem puhta veega või veega kuhu lisan sidrunit, laimi , marju ning taimeteedega. Taimeteedest joon enamasti kummelit, apteegitilli või köömneteed, sest need on rahustavad ja seedimisele head. Põhimõtteliselt aga võin juua misiganes taimeteed, lihtsalt mida parjasti kodus on.

 

Kuidas on Sinuga lood? Kas oled kohvihoolik või pigem ei tunne puudust?

 

 

Foto: Unsplash / David Mao

Kommentaarid puuduvad

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: