Üles

Minu tervenemise teekond: veepaastu päev 1

Minu tervenemise teekond: veepaastu päev 1

Mainisin eile hilisõhtuses postituses, et plaanin hakata tänasest tegema veepaastu. Täna ongi oodatud-kardetud päev käes, mis on möödunud ainult vett tarbides.

Paljud kindlasti küsivad “Hull inimene, miks sa seda teed?”. Põhjus on väga lihtne – paast on kõige kiirem ja tõhusam viis keha ja vaimu puhastamiseks. Paast on väga võimas “tööriist” mida peab aga oskama õigesti läbi viia, et mitte kasu asemel kahju teha.

Läbin seda teekonda enda jaoks, see on osa minu tervenemisest ja enda uuesti armastama õppimisest. Ausalt öeldes mõtlesin pikalt, kas räägin teemast avalikult. Kardan pisut inimeste arvamust ja tagasisidet, seega plaanisin seda teha esialgu privaatselt. Siis jõudsin selguseni, et ma tahan oma kogemust kirja panna, jagada infot neile, kes tunnevad paastumise vastu huvi või plaanivad paastuda. Seega palun mõistke, et teen seda enda heaolu nimel ja seega on see minu jaoks väga isiklik spirituaalne ning füüsiline kogemus.

Kui päris aus olla, siis ma peaksin kogu paastu aja rahulikult puhkama. Kuna minu füüsiline ja vaimne tervis on hetkel juba üsna halb, siis kahjuks ei õnnestu puhkuseni oodata mis on kunagi kauges tulevikus ehk suvel. Õige oleks võimalikult palju puhata, olla omaette, mõelda ja olla. Seega püüan antud olukorras saada hakkama võimalikult hästi.

Kui on soov paastuda rohkem kui 1-2 päeva, siis kindlasti ma ei soovita seda teha ilma väga põhjalike teadmiste ning järelvalveta!  Taustaks olgu öeldud, et olen ka varasemalt paastunud nii arstliku järelvalve all kui ka iseseisvalt 7-21 päeva. Küll aga mitte viimased 5-6 aastat.

 

Paastu olemus ja kasud

Veepaast tähendab, et tarbitakse ainult puhast vett ja ei midagi muud.ˇSee võimaldab kehal suunata energia seedimiselt keha puhastamisele ja parandamisele. Kuna esimestel päevadel on puhastumine ja detox kõige tugevamad, siis on esimesed 2-4 päeva ka kõige raskemad füüsiliselt ja mentaalselt. Mida rohkem on kehas sodi, jäänukeid, mürke, seda raskemad need päevad on. Vaimselt on raske muuta oma harjumusi ja mitte anda järgi isudele. Mulle isiklikult on just see veepaastu kõige raskem aspekt.

Umbes 2-3 päeva pärast algab kehas ketoosi protsess ehk kehas saavad otsa tarbitavad süsivesikud ning keha hakkab tarbima ketokehasid.  Ketokehasid toodab maks rasvast. Ketoosi ajal hakkab keha tohutul kiirusel rasva põletama. Teisalt kui ketoonide arv kehas on kõrge väheneb näljatunne. Ketoosi minek võib põhjustada pearinglust, väsimust, tuju kiiret muutumist.

Lisaks hakjkavad peagi endast märku andma vanad vigastused ja probleemid, keha hakkab nendega aktiivselt tegelema ja ravima. Kuna keha ei pea enam jooksvate kahjudega tegelema, saab hakata rakke puhastama ja korrigeerima.

Paastu ajal hakkab keha energiat ammutama mitte toidust, vaid puhkamisest. Seetõttu tuleb kindlasti oma keha kuulata ja igapäevast tempot maha võtta. Mida rohkem puhata, seda rohkem laseme kehal end puhastada. Seega on oluline valida paastumiseks võimalikult rahulik periood, et saaksid anda endale aega.

Kui plaanid võtta ettepikemat kui 1-2 päevast keha puhastamist, võiksid kaaluda minimaalselt 7-10 päevast paastu, et keha jõuaks end ravima hakata.

Paast aitab esile tuua ja enda jaoks läbi töötada, vabaks lasta emotsioonid, mis aegade jooksul kogunenud ja lahendamata. Paastu ajal elad kõik emotsioonid läbi kordades võimsamalt, intensiivsemalt. Mina olen 3 viimast aastast kõik emotsioonid kahjuks toiduga ära summutanud ja seega on need kõik tegelikult lahendamata. Selle kõige tulemustest kirjutasin oma eelmistes postitustes “MIKS? KELLELE? MILLEST? AVAMEELSELT” ja “MINU “ARMASTAN-VIHKAN” SUHE TOIDUGA“. Ma olen siiski tänulik nende emotsioonide eest, ilma nendeta ei oleks ma täna see, kes olen.

 

Olulised nõuanded

  • Valmista end emotsionaalselt ette. Vaata videosid teiste kogemusest, loe võimalikult palju kasulikku infot, harjuta end toiduta oleku mõttega. Vähemalt nädal enne paastu algust proovi süüa kergemalt ja lihtsamaid toite. Hea kui jätaksid menüüst välja raske ja loomse toidu.
  • Vesi. Joo päeva jooksul vähemalt 2 liitrit puhast vett.
  • Puhkus. Puhka nii palju kui võimalik.
  • Liikumine. Vaatamata sellele, et pead palju puhkama, siis rahulik liikumine (näiteks jalutamine) on hea ja lausa soovituslik.
  • Kaalulangus. Kaal langeb esimestel päevadel väga kiiresti, edasi juba rahulikumas tempos. Kui sinu kaal on liiga madal juba hetkel, siis arvesta sellega.
  • Paastu lõpetamine. Enne paastu alustamist uuri kuidas on õige paastu lõpetada. Hea on paastu lõpetada mahlase ja kergesti seeditava puuviljaga. Selleks sobib hästi näiteks arbuus. Kindlasti ei tohi peale paastu hakata sööma raskeid toite – liha, piima jne. Alustama peab kergest, toorest, värskest. Reegel on see, et paastust tullakse välja sama kaua kui paastuti.
  • Toitumine peale paastumist.  Paastumine on hea üleminek tervislikule toitumisele. Kui sõid varem palju rämpsu ja jätkad seda ka peale paastu, siis sellega teed sa oma kehale äärmiselt palju halba. Lisaks võid olla kindel kaalutõusus.

 

 

Minu esimese päeva kokkuvõte

Täna olen praeguseks (19:30) joonud pisut üle 2 liitri vett, päeva lõpuks olen joonud vast umbes 2,5 liitrit. Mul on kannus pidevalt valmis kristallvett (roosa kvarts, mäekristall, ametüst). Täitsa vesine tunne on :). Hommik oli ausalt öeldes üsna raske – meeletu kohvi isu ja õõnes tunne. Ausalt öeldes on õõnes tunne kogu päeva olnud. Hetkel kirjutamisega see pisut paraneb – ilmselt kuna teadvustan endale taas põhjuseid, miks ma seda teen. Saan selgelt aru kui harjumuste ohver ja toidusõltlane ma olen.

Mõned korrad on tekkinud kuklas painav õrn peavalu, mis on minutitega ka kohe kadunud. Olen valmis homseks peavaluks, mis tuleneb kogunenud mürkidest. Ma ei ole siiani kunagi sellest “teise-päeva-jubedast-peavalust” pääsenud. See tuleb lihtsalt üle elada võimalikult palju vett tarbides.

Plaanin paastuda minimaalselt 1+ päeva, maksimaalselt 40 päeva. Kuulan oma keha ja lõpetan paastu siis kui tunnen, et õige aeg on käes. Kindlasti lõpetan paastumise kui tekib “päris nälg”. Ma ei ole seda siiani kunagi tundnud, kuid väidetavalt see on väga eriline ning seetõttu kergesti äratuntav. Peale paastu tahan alustada toortoitumisega.

 

Kui ka Sina paastud hetkel, siis loen hea meelega kogemusi ja häid nõuandeid.

 

 

 

armastusega

 

 

Comment

  • Kristel
    17. märts 2016 at 07:50

    Kuidas sul läheb selle veepaastuga? Ma väga huviga ja kannatamatult ootan uut postitust! : )

Kommenteeri

%d bloggers like this: